Eastcoast Cairns - Brisbane - Reisverslag uit Kangaroo Point, Australië van Kim Boekhout - WaarBenJij.nu Eastcoast Cairns - Brisbane - Reisverslag uit Kangaroo Point, Australië van Kim Boekhout - WaarBenJij.nu

Eastcoast Cairns - Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 Oktober 2016 | Australië, Kangaroo Point

De 19e was het dan zo ver we vlogen van Sydney naar Cairns om daar onze journey aan de oostkust te gaan beginnen. Twee daagjes later hadden we onze boottocht naar het Great Barrier Reef. 'S ochtends zijn we met een glazen bootje over het reef gevaren en heeft een gids alles verteld over het leven onderwater. Zo vertelde hij dat er heel veel clownfish (nemo's) leven en dat als er een vader, moeder en babytje zijn en de moeder overlijdt, de vader automatisch veranderd in de moeder. (Dit hebben ze bij de film Nemo maar niet gedaan want dan zou het nogal raar staan voor alle kindjes die ernaar keken..) vervolgens was het tijd voor mijn eerste duik! Echt super gaaf, ik heb wel 100en visjes gezien, een barracuda, een kleine haai op afstand een pijlstaartrog, zeesterren en prachtig koraal.
Na een lange week in Cairns was het de 26e weer tijd om verder te gaan reizen. Onze volgende bestemming was; Mission Beach. We verbleven in het Jackaroo hostel, midden in de jungle met echt een prachtig uitzicht. Hier hebben we ook de eerste echte gekke spinnen gezien en wel een stuk of 50 gekko's die overal zaten. De volgende dag zijn we naar mission beach zelf geweest, wat al meteen opviel was dat er overal hele kleine gaatjes in de grond zaten. Bleek dus dat er allemaal kleine krabbetjes in het zand zaten die in die kleine holletjes kropen.

28-9 zijn we verder gegaan naar Magnetic Island. We verbleven in Base Hostel wat een prachtig hostel was aan het strand in kleine schattige huisjes met overal palmbomen. De volgende ochtend ging onze wekker al om 5 uur om vervolgens de zonsopgang te bekijken en wauw wat was dit mooi! De rest van de dag hebben we een scootertje gehuurd en zijn we de Forts Walk gaan doen. Tijdens deze wandeling van 2/2,5 uur hebben we wel 6 wilde koala's gezien dus dit was het zeker waard!

1-10 zijn we verder gegaan naar Airlie Beach. Hier verbleven we in het Beaches hostel wat tot nu toe echt het slechtste hostel is geweest waar we hebben geslapen. De bedden waren verschrikkelijk, we sliepen boven een bar dus lagen de hele nacht wakker en de keuken was te vies om zelf te koken. Maargoed vanuit hier gingen we wel naar de Whitsundays!
4-10 was het dan zo ver we gingen eindelijk naar de Whitsundays waar ik toch wel echt naar had uitgekeken. We zouden in 3 dagen met de Clipper (de partyboot) gaan varen, snorkelen en naar de whitehaven beach gaan. Het snorkelen was echt super gaaf, ander soort vissen gezien dan bij het great barrier reef maar wel een schildpad! Wat een gave beesten zijn dat zeg, heel chill en sloom maar toch zo fascinerend. Ook het koraal had hier meer kleur en daarom vond ik het snorkelen hier misschien nog wel mooier dan bij Cairns. De tweede dag gingen we naar de Whitehaven Beach. Ik kon mn ogen bijna niet geloven, zulk helder blauw water en het zand leek net sneeuw zo wit. Als je over het zand liep piepte het enorm en het zand niet warm door de zon zoals bij alle andere zandstranden. Ook werd ons verteld dat de nieuwe Pirates of the Caribbean hier is opgenomen dus ik kan nu niet wachten om die film te zien en te kunnen zeggen dat ik er daadwerkelijk ben geweest!

8-9 kwamen we aan in Agnes Water, na een helse busreis van wel 9 uur en totaal niet te hebben geslapen hadden Beau en ik vandaag onze scooteroo tour. We werden opgehaald vanaf het hostel en gingen toen eerst oefenen op de motoren hoe het werkte en of we wel goed genoeg waren om ermee te kunnen rijden. We kregen een leren jack, mochten een motor uitzoeken en daar gingen we dan, 3 uur lang als een echte motorbende door Agnes Water en Town of 1770 gereden.
Onderweg allemaal wilde kangoeroes gezien en ook nog de sunset gezien bij de haven. De volgende dag zijn we met zn allen naar het kangaroo reservation geweest. Hier woonde een oude man die een opvang had voor kangoeroes. Ze liepen hier in het wild maar konden ook gewoon tussen hekken slapen, ze waren gewend aan mensen dus we konden ze gewoon aaien en voeren. Ook hadden een aantal kangoeroes een baby in hun buidel hangen wat er ook echt super schattig uitzag.

10-10 gingen we verder met de bus naar Rainbow Beach. Helaas ook afscheid moeten nemen van Beau omdat zij doorging naar Brisbane. Eenmaal aangekomen hadden we meteen een breefing voor Fraser Island.
De volgende dag was het zo ver, we gingen met de 4WD op pad. Helaas mocht ik hier niet rijden omdat je 21 jaar moest zijn.. Ondanks dat was het prachtig om te zien hoe alle auto's over het strand reden en om het grootste zandeiland van de wereld zo te kunnen bewonderen. Het leukste weggetje vond ik toch wel naar lake mckenzie. We reden midden in het bos met allerlei gaten in de weg en de bomen leken net op die uit een harrypotter film, heel lang, groot en apart. Maar wauw wat was lake mckenzie mooi zeg, echt het aller mooiste meer wat ik ooit gezien had. Het water was zo helder en schoon dat je het zelfs kon drinken. Het mooie was ook de scheidingslijn van diepte die je heel goed zag. Het liep heel ondiep af en ineens ging het 9 meter naar beneden waardoor het water ineens bijna zwart wordt.
De tweede dag werden we al wakker met regen en het heeft uiteindelijk de hele dag geregend.. We begonnen de ochtend met de champagne pools, vervolgens naar Indian head, een mooi uitkijkpunt waar je ook walvissen kon spotten in de zee. Hierna zijn we doorgereden naar het shipwreck. Het was een schip dat er waarschijnlijk over 15 jaar niet meer ligt dus kan ik toch nog zeggen dat ik hem heb gezien!
Uiteindelijk sloten we de dag af bij Eli creek. Per dag stroomt daar 80 duizend liter schoon water de zee in wat ook te drinken was! Hier kon je bovenaan in een bandje gaan zitten en jezelf helemaal naar beneden laten drijven.
De laatste dag zijn we naar lake Wabby geweest, een groen meer wat midden in een grote zandvlakte ligt ook echt prachtig om te zien! Toen we daar aankwamen zaten er allemaal visjes die mensen ook gebruiken om aan hun voeten te laten knabbelen. Ook zagen we nog een baby schildpad omhoog komen. Helaas moesten we hierna weer met de auto terug naar Rainbow Beach.

15-10 na een kapotte bus en 3 uur vertraging kwamen we einde van de middag aan in Noosa Heads. Die dag verder niet zoveel gedaan. De volgende dag waren we al vroeg op pad naar de Farmers Market, hier hadden ze allerlei eettentjes staan met lokaal eten maar ook met poffertjes en braadworst. 'S middags hebben we bodyboards meegenomen van het hostel en zijn we naar de sunshine beach gegaan. De 17e zijn we rond 9 uur begonnen aan de coastwalk. Deze ging van de Sushije beach, door het national park en eindigde op de main beach. In totaal hebben we er denk ik 2,5/3 uur over gedaan maar zijn wel op wat mooie uitkijkpuntjes gestopt. Ik vond het de mooiste wandeling die we tot nu toe hebben gedaan. En toen ineens was het al de 18e, de tijd gaat zo snel hier maar dat komt ook omdat we gewoon elke dag wat doen of ergens heengaan. We namen de bus van Noosa Heads richting Brisbane, onze eindbestemming van de oostkust. We sliepen in het YHA hostel midden in de stad. Tot nu toe het beste hostel wat we hebben gehad, goede bedden, ruime keuken en een prachtig uitzicht over de stad. We zijn die dag naar de Botanic Gardens geweest waar we allemaal wilde lizards zagen die wij heel bijzonder vonden maar voor de inwoners hier heel normaal was haha. Vervolgens helemaal naar het brisbane sign gelopen om daar een leuke foto te maken, stonden er allemaal hekken omheen en er lag een hoop zand.. Erg jammer. De 20e hebben we 's ochtends afscheid genomen van Anne-Linde. Zij ging verder richting Sydney, nu zijn we dus echt maar met zn 2en over! De volgende dag hadden we een museum dagje, zijn bij alle gratis musea in Brisbane geweest en hebben er wel een hele dag rondgelopen.

22-10 vandaag was het zover, louki en ik gingen naar Caboolture waar Jacqueline woont, een jeugdvriendin van papa. Na een uur in de trein kwamen we daar aan en hebben we 's avonds lekker gebbqt. Eindelijk lagen we weer op een goed matras dus die nacht hebben we heerlijk geslapen. De volgende dag zijn we het binnenland ingereden op weg naar Montville, een super schattig klein stadje midden in de bergen met allemaal leuke boetiekjes.
Hier hebben we lekker geluncht en 's avonds hebben ze ons afgezet op het vliegveld. 'S avonds vlogen we namelijk naar Darwin! Hier ligt nu het volgende avontuur op ons te wachten maar ik kan niet anders zeggen dan dat de oostkust prachtig was en ik toch maar trots ben dat ik dit allemaal heb kunnen zien!