Mijn eerste week in Sydney - Reisverslag uit Darlinghurst, Australië van Kim Boekhout - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Sydney - Reisverslag uit Darlinghurst, Australië van Kim Boekhout - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Kim

14 September 2016 | Australië, Darlinghurst

Na een behoorlijke lange vlucht van in totaal 24 uur in de lucht te hebben gehangen en een tussenstop in taipei te hebben gehad kwamen we eindelijk aan in het mooie Sydney. We werden ontvangen door 2 meiden van Australian backpackers en zijn toen naar ons Hostel gebracht. De eerste dag 08-09 hadden we een regel dagje, er moesten wat bankzaken worden gedaan, de medicare moest aangevraagd worden etc. De tweede dag 09-09 zijn we wezen surfen, echt super gaaf. We gingen met de bus naar farm beach en kregen daar een hele dag les. Nadat we alle basisregels doorgenomen hadden gingen we de zee in. Ik had 1 keertje eerder gesuft dus had niet echt verwacht dat het meteen goed zou gaan maar toch wilde ik de eerde golf meteen staan en jahoor de eerste golf die ik pakte stond ik meteen en ben ik helemaal terug naar het strand gesuft, dat was toch wel echt heel gaaf! Ook zijn we hier onze eerste Australische spin tegen gekomen op het toilet, hij zat ook nog een op het wc papier dus nu check ik altijd even of daar geen spin op zit haha.
Ook hebben louk en ik twee meiden leren kennen Beau en Anne-Linde waar we samen mee op pad gaan.

10-09 zijn we naar de Blue Mountains gegaan, weer een behoorlijk lange rit in de bus gehad maar toen we eenmaal aankwamen was het de moeite zeker waard, prachtig uitzicht en mooie wandelpaden. Na de lunch zijn we doorgereden naar het wildlife park in Sydney. Hier hebben we kangoeroes kunnen knuffelen en koala's zien slapen, was echt super schattig. Ook was het ook wel zielig om sommige dieren te zien liggen in een klein hokje, zo zat er een krokodil in een zwembad van 3 bij 3 waar hij zich niet eens in kon omdraaien..
Na een flinke rit van weer 3 uur kwamen we weer terug in ons hostel, aten we pizza (happy me) en gingen ons klaarmaken want we zouden die avond uitgaan in Manly, een dorpje tussen Collaroy ( waar wij verbleven) en Sydney in.
Rond een uur of half 10 namen we de bus, in Australie begint het nachtleven wat eerder als in Nederland omdat het om 6 uur gewoon al pikke donker is dus het al wat eerder als avond aanvoelt. Eenmaal aangekomen in de club keken we onze ogen uit, hele aparte types die daar heel uitbundig stonden te dansen. Ook de regels waren heel streng in nachtclubs in Sydney, je moest er als jongen netjes uitzien en je mocht zeker geen sneakers aan. Als de bewakers dachten dat je dronken was kwam je niet eens binnen. Ook binnen stond om de 2 meter wel een bewaker naar je te loeren om te kijken of je niet dronken was. En als een van de bewakers dacht dat je dronken was werd je er meteen uit gezet.

Zondag 11-09 zouden we eigenlijk een citytour hebben maar iedereen was zo brak en vooral erg moe dat we die maar hebben geskipt. We zouden toch nog een week in Sydney blijven dus hadden we nog genoeg tijd om alles te kunnen zien. We hebben toen ook maar een hostel nog voor een week geboekt in Sydney en meteen een vliegticket naar Cairns geboekt voor de 19e. Verder hebben we lekker een beetje uitgerust en hebben op het strand gelegen dat 50 meten van ons hostel afzat. Prachtig mooi strand met leuke golfjes.

12-09 was ons laatste ochtendje in het hostel, spulletjes gepakt en op naar Sydney! We hadden een hostel gevonden wat midden in Sydney zat. Wat vooral erg mooi aan dit hostel is, is dat het een prachtige uitzicht heeft op de harbour bridge en de opera house vanaf het dak terras. Eenmaal aangekomen en de spullen neergestald zijn we naar de stad gegaan om wat kleine dingetjes te halen. Al meteen zaten we in de knoop met de treinen, ook al is het ov hier super goed geregeld was het toch even wennen om meteen de goede trein te pakken.

13-09 Zijn we op pad gegaan naar het opera house, hier een flinke foto shoot gehad en vervolgens door de botanic gardens gelopen naar the Art Gallery of NSW. Daarna heerlijk eten gekookt (voor zover een goedkope backpackers maaltijd heerlijk kan zijn) en ons klaar gemaakt voor een avondje stappen.

14-09 vandaag hebben we voor het eerst echt wat langer uit kunnen slapen, zijn naar de bank geweest omdat we wat problemen hadden met het overmaken van geld. Vervolgens avondeten ingeslagen voor maar 3 dollar p.p. (We worden er steeds beter in) en zo klaarmaken voor weer een leuk avondje naar de Sidebar, een soort van backpackersbar. Ik ben benieuwd!

Tot zo ver onze eerste week in Sydney!

• 14 September 2016 - 17:00

Sigrid Terweij:

Ha lieverd, wat leuk om zo jullie belevenissen nog eens te kunnen lezen & superhandig als logboek ook voor jezelf